23 February 2011

parents V kekasih hati

first at all, sorry for those yang terasa lah, niat di hati bukan nak kutuk ke ape tapi nak kalian tahu, & mengingatkan diri saya sendiri, just pelik yang teramat lah,  saya ni tak lah perfect mane pun nak tegur kalian, no body perfect, right?

pelik lah kenape kalian tak kisah spend more time and spend money gak semate mate just for soul mate kalian yang belum tentu lagi (maksud saya, kekasih hati lah) hehehe, hm sanggup gayut berjam jam lame nye, messaging non-stop, kadang kadang buat super saver, tak kurang pula ngan top-up nye pulak kan, ye lah kalau tak ade top-up, masa kan telephone tu berbunyi, semua nya nak contact si dia, tapi kalau ngan family,even just for your parents why not u guys buat cam tu gak??

yeah! kadang kadang orang single ni tak memahami yang in a relationship, ok fine!! betul kate kate tu, tapi tak salah kan kalau u guys buat cam tu gak for parents kalian, hm call diaorang hari hari, tanye khabar, bukan nye nintak duit, bukan jugak miscall diaorang and let them call kalian balik, ok! 

"cakap senang lah, cube kau dah ade pakwe nanti, tau lah cam mane"
memang betul lah ape kate kate kat atas ni, tapi, saya janji dengan diri sendiri, sekiranya saya dah ade pakwe nanti, saya tak akan sesekali lupe nak call my parents hari hari, macam mane saya selalu buat sekarang ni, saya nak parents tau, saya sayang mereka, saya tak lupe kan mereka even sesaat, dan juga saya merindu mereka selalu, 

last but not least, saya susun 10jari ampun mahap andai terkasar bahasa, or terbuat u guys terguris hati, tapi saya nak kalian sedar, nape nak penting kan partner kalian dari parents kite yang membesar&mendidik kita dari kecik, jage makan minum kite, tapi bila kita dah besar, kita ter"abai" kan mereka sekejap. "kawan ade duplicate, tapi parents sebalik nye", so sayangi lah mereka, hargai lah mereka selagi mereka bernafas, 


amat menyayangi ibu bapa saya sepenuh hati!





1 comment: