07 February 2011

banjir

maaf rumah saya tak banjir, tapi jalan ke rumah terputus

rabu 2nd feb, malam
   Abah cam bengang nape lah kembara depan kiteorang jalan slow giler, cam nak g makan angin,
rupe rupe nye, aishh jalan banjir, mak saya kate name kawasan tu Hujung Tambak, OK! Abah pun keluar lah 4wd nak tengok banjir dalam mane, kot kot kami boleh redah, ok! cetek je, tapi kalau kancil lalu memang respect lah! call along tanye kat mane, sebab dia bawwak kereta mak itam, tengok syok syok tengok orang lalu lalang, tibe tibe jumpe ajan&family, kami punn offer lah dia naik 4wd & ajak tidur kat rumah memandang kan jalan nak g rumah atok pun terputus, mereka (ajan&along) park kereta kat balai polis Gersik (Ledang), abah drive, mak dok sebelah, aku, ajan+handi, nagn kak roha dok seat belakang, along+ pak anjang lah diri kat belakang, HEHEHEHE ye saya jakun!! redah banjir, tapi kan, air banjir tu jernih sangat, boleh nampak jalan,

Khamis 3rd feb, pagi
   Tak lah awl pagi sangat, dalam pukul 10am, abah ajak semua kat rumah tu jalan jalan tengok banjir, yay!!! seronok nye, cam biase along+pak anjang duduk belakang, kali ni abah bagi diaorang kerusi, its up to you nak duduk ke tak, jumpe lah kenderaan "kerajaan Johor", driver tu sapa kami, aku dengan muke tak tau malu nye kate, "selmat hari raye", huh!! mak kate lain kali kenyit mate, HAHAHAHA, hari ni air makin dalam, abah yang drive tu pun cuak, lagi kan kami yang duduk je, aku bukak tingkap besar besar, yay!! tengok air, cam naik bot je, sedang kan naik 4wd je, heheheh sebenar nye kiteorang nak g ambik ikan masin along yang tertinggal, tu je, auta je gerak ramai ramai, OK!!  time balik lak, jumpe banyak trak askar, ajan suruh aku kenyit mate ngan abang askar tu, tapi aku senyum je lah, nanti kate aku miang lak, hehehehe tengah syok syok tengok banjir lagi, tibe tibe!! shitt lah kau pajero, bagi isyarat lampu suruh kiteorang berhentikan 4wd, kau nak mati ke! sape nak tolak jap lagi? kau ke? suke hati je, bengang lah seyh, pak anjang g tegor driver tu, driver tu suruh abah bawak slow slow, tapi muke dia cuak+marah, dapat bayang kan??  no plat 4wd abah pun tertanggal di hanyut banjir

Jumaat 4hb feb, pagi
   Nak g ayer hitam ,tunjuk kan along jalan nak g beli kerepek, abah dah jumpe jalan lain, tapi tak payah lalu banjir tu lagi, YAY!! seronok nye, tapi kan ni jalan kebun, ya Allah, teruk nye, betul betul mencabar ni, abah bawak sopan lah ciket, tapi along bawak pergh!! jalan yang tak sepatot nye jalan, dia main redah je, sakit pinggang aku+kak roha, hehehe

No comments:

Post a Comment